fredag 31 maj 2019

Hur många fickor?

Hej!

Har ni funderat över hur många fickor det finns i denna värld? Igår funderade jag över hur många OLIKA fickor det finns. Först ut en alldeles vanlig utanpåficka.


Sedan blev det en jeansficka med myntfack. Man kan ju sy den på en munkjacka också så tänkte att den behöver eleverna ha möjlighet att lära sig.


Jag har en viss förkärlek för passpoalerade fickor. De är tjusiga. Samma metod kan användas för att sy knapphål i tjocka tyger också, t.ex. en vinterjacka.


Ficka med dragkedja är användbart i väskor och necessärer.


Får ju inte glömma den vanliga sidfickan. Den som finns men inte syns.


Totalt blev det fem olika fickor. Kanske jag glömt någon? En (lång ⏰) rolig stund har jag haft vid symaskinen 👀📐. Fickorna är monterade och jag har tillverkat baksidan så den också ska vara pedagogisk samt att jag använt röd tråd för att tydligt kunna visa hur man syr vid de olika momenten.

/Pyvve

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar