lördag 21 mars 2020

Tröja med "fladder"

Färgglada tröjan till Prinsessan E!

Som jag sagt tidigare måste man passa på så länge barnen är Prinsessor 💖! Fick lite garn av en sort som jag inte vet vad det heter. Det liksom är en massa hängande trådar i den. Hittade matchande garner i min aldrig sinande garnlåda (läs lådor 😀) och började planera för tröjan.


Har i många år funderat på att sticka en tröja uppifrån och ner. Nu var rätta tillfället! Hittade mönster på Drops och började sticka i detta garn med massor av små trådar 😕. Har stickat två varv med ljusrosa och två varv med mörkrosa. Fick en härlig effekt som jag hoppas passar en Prinsessa. För att lyfta den gröna färgen i det melerade garnet valde jag gröna knappar.


Kanterna är stickade med varje varv av det ljusrosa garnet. Barnbarnet var nöjd och hade dessutom ett bra namn på det fluffiga garnet - fladder! Så nu vet ni det!

/Pyvve

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar