onsdag 1 maj 2019

Hugg en häl och klipp en tå

Hej!

Min skål (helst fruktfat 😀) liknade mest en båt. Sedan övergick den till att likna en hollandsträsko. Såg på bilden från igår att den inte var symmetrisk så det blev dagens första uppgift. Granskade skålen noga och upptäckte att den drabbats av hallux valgus. Efter "operation" framträdde det fat jag ville att skålen skulle bli. Yippi!

Efter idogt arbete med raspen kunde jag äntligen gå över och arbeta med sickel och slippapper. Det fina slipdammen lade sig fint på glasögonen som för övrigt immade igen när jag använde munskydd. Men vad gjorde det? när det var roligt! 

Ryggen blev mör och jag (faktiskt!) kände mig för lång (!) för att arbeta vid hyvelbänken. Sneglade på målarbänken och några mothåll som låg där. Vilken skillnad! Resten gick som en dans. Nåja, lättare i alla fall. När jag kunde arbeta vidare utan hyvelbänk förflyttade jag mig till trädgården. En lätt vind blåste bort allt slipdamm och jag lyssnade till fågelkvitter. En härlig 1:a maj!

/Pyvve

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar